sobota, 20 sierpnia 2016

25 książkowych faktów o mnie | TAG

Co prawda, to nie otagował mnie nikt, ale doszłam do wniosku, że skoro zaczęłam prowadzić książkowego bloga, to powinniście trochę się o mnie dowiedzieć. Zapraszam na 25 książkowych faktów o mnie!

1) Nauczyłam się czytać w wieku czterech lat.
 /Moi rodzice byli wielce oczarowani, kiedy weszłam do kuchni z reklamą książek Misia Paddingtona i przeczytałam ją na głos. Te owacje, ten  blask sławy!

2)  Od tamtego czasu namiętnie pochłaniam książki, mając lekki przestój na początku gimnazjum.

3) Mam wrażenie, że kiedy zaczytuję się w książkach, wszystko inne nie ma znaczenia. No wiecie, wszystko się wali, ogólnie jest jedna wielka kaszana, bierzecie książkę i wszystko nagle macie gdzieś. To takie piękne, szczególnie wtedy, kiedy przez przypadek potraficie wpaść w kłopoty.

4) Przeżywam teraz fascynację kryminałami, horrorami i dystopiami.

5) Moim ulubionym autorem jest Jo Nesbo, znany z serii kryminałów o Harrym Hole.

6) Staram się dbać o wszystko moje książki, ale przypadki chodzą po ludziach i nie przeżywam zbytnio, jeśli przez przypadek coś mi się wyleje albo zagnie róg.

7) Zwykle nie jem i nie piję podczas czytania (no chyba że to kawa), bo zwyczajnie nie mogę się skupić na historii.

8) Uwielbiam czytać książki, kiedy jeżdżę autobusem. Nawet choroba lokomocyjna mi w tym nie przeszkadza.

9) Coraz rzadziej wypożyczam książki z biblioteki, głównie dlatego, że mam jeszcze mnóstwo swoich do przeczytania.

10) Czasem, kiedy żal mi pieniędzy na jakąś książkę, to chcę ją wypożyczyć z biblioteki. Jeśli jednak nie ma jej tam, to decyduję się na kupno.
/Zrobiłam tak z "Igrzyskami Śmierci" i nie żałuję.

11) Zaznaczam cytaty w książkach i później je przepisuję do zeszytu.

12) Kiedyś prowadziłam tumblra, na którego wrzucałam zdjęcia cytatów z książek.

13) Staram się czytać lektury szkolne. Moją ulubioną był "Mały Książę", "Oskar i Pani Róża", podobała mi się też "Antygona".

14) Raczej nie płaczę czytając, ale wylałam morze łez na "Gwiazd naszych wina", "Szukając Alaski", "Życiu na drzwiach lodówki" i "Kosogłosie".

15) Nie czytałam dotychczas kultowych serii książek, ale odkąd oglądam booktube'a, moja biblioteczka powiększyła się o kilka pozycji.

16) Booktube'a odkryłam w te wakacje i uważam, że to najlepsza część internetu.

17) Czytam fanfictions, sama też je pisałam.
/Mój fanfic z Niallem Horanem ma ponad 1,5 tysiąca wyświetleń, czujecie to?

18) Czytam mangi, mam prawie całą serię "Pamiętnika przyszłości" na półce, resztę pożyczam od znajomych.
/Kocham "Black Paradox" i "Blue Heaven".

19) Czytam popularne książki, ale zwykle po tym, kiedy szał na nie nieco opadnie.

20) Jeśli nie spodoba mi się jakaś książka, którą kupiłam, to zasilam nią bibliotekę.

21) Bardzo chciałabym zacząć czytać po angielsku, chodzi mi o dłuższe teksty niż dialogi w podręcznikach od angielskiego.

22) Nie przepadam za romansami.
/"Pamiętnik" Sparksa i "Zostań, jeśli kochasz" Forman skutecznie obrzydziły mi ten gatunek.

23) Nie trawię "Hobbita", głównie dlatego, że  musiałam to przeczytać na siłę jako lekturę szkolną.

24) Jestem ciekawa ekranizacji ksiażęk, niestety często się zawodzę.
/Nadal boli mnie ekranizacja "Papierowych miast"...

25) Od niedawna używam zakładek, które raczej robię sama.


EDIT
Ekhm, więc dopiero teraz się żegnam. W niedzielę nie będzie posta, bo, ha, mój internet mnie nie lubi i tyle. W przyszłym tygodniu postaram się coś wrzucić, nic nie obiecuję. Trochę beznadziejna ze mnie blogerka.

Paulina♥

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz