niedziela, 13 listopada 2016

"Harry Potter i Kamień Filozoficzny" J.K.Rowling | RECENZJA | PIERWSZE WRAŻENIE

Tytuł: "Harry Potter i Kamień Filozoficzny"
Autor: J.K.Rowling
Gatunek: fantastyka
Wydawnictwo: Media Rodzina
Liczba stron: 325
Cena detaliczna: 33zł
Kupione

"Harry Potter, sierota i podrzutek, od niemowlęcia wychowywany był przez ciotkę i wuja, którzy traktowali go jak piąte koło u wozu. Pochodzenie chłopca owiane jest tajemnicą; jedyną pamiątką Harry`ego z przeszłości jest zagadkowa blizna na czole. Skąd jednak biorą się niesamowite zjawiska, które towarzyszą nieświadomemu niczego Potterowi? Wszystko zmienia się w dniu jedenastych urodzin chłopca, kiedy dowiaduje się o istnieniu świata, o którym nie miał dotąd pojęcia."
 ~źródło opisu: mediarodzina.pl

O Harrym Potterze wspominałam na blogu całkiem niedawno, przy okazji polskiej premiery "Harry'ego Pottera i Przeklętego Dziecka", gdzie we wpisie pisałam o tym, jak ktoś nazwał mnie sezonowcem. Od tamtego Czasu zdążyłam przeczytać pierwszy tom serii i muszę przyznać, że zostałam oczarowana.

Fabułę Harry'ego Pottera zna większość, jeśli nie z książek, to z filmów. Niestety, do pewnego czasu należałam do tej mniejszości osób nielubujących się w fantastyce. Uważałam, że cała ta seria HP jest strasznie mainstreamowa, że nie odpowiada mi historia i że nie będę taka jak wszyscy. (Przed przeczytaniem "Igrzysk Śmierci" też tak mówiłam.) Jednak pod naciskiem booktube'a i blogosfery, gdzie wszyscy zaznaczali że "jeśli nie jesteś wtajemniczony i nie przepadasz za spojlerami to lepiej to wyłącz" postanowiłam sięgnąć po "Kamień Filozoficzny", żeby nie czuć się wykluczona.

Zacznę od tego, co mi się bardzo spodobało . Po pierwsze - bardzo zarysowane postacie, z widocznymi przewodnimi cechami. Ron - troszkę głupkowaty, Hermiona - mądra, Harry - zaradny. Postać Hagrida jest aktualnie moją ulubioną, jego teksty śmieszyły mnie prawie za każdym razem! Po drugie - dosyć prosta, nieskomplikowana fabuła, w której się nie gubiłam po połowie wątku (pamiętam, kiedy czytała "Czas Żniw" i po dwóch stronach kompletnie nie wiedziała o co chodzi).
Nie było raczej rzeczy, które mi się nie podobały. Byłam bardzo pozytywnie zaskoczona tym, jak dobrze bawiłam się przy czytaniu tej powieści, jak bardzo mnie wciągnęła i jak bardzo czułam niedosyt po jednym tomie. A to oznacza tyko jedno - chcę kontynuować czytanie Harry'ego Pottera, więc po Nowym Roku będę zaopatrzać się w "Komnatę Tajemnic" w okładce z wydania dla dorosłych.

Fabuła: 9/10
Bohaterowie: 10/10
Styl pisania: 10/10
Ogólnie: 10/10

Dajcie znać, jak Wam podoba się Harry Potter!
Paulina♥


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz